Thursday 21 February 2013

***Demam Campak***

Huuuuaaaaa.....hehehe..ngade2 nangis...post kali ni nak cite pasal aku diserang demam campak..huk3..pada mulanya aku mmg da perasan badan aku lemah xberdaya n cuping telinga aku ni gatal bagai nak potong je telinga ni..pas tue aku buat2 xtaw je la kan..tup2...aku sampai2 je KL, aku ajak ler my love g makan sebelum balik rumah sewa..die pon tegur kenapa muka aku ni bintik2 merah..aku dengan penuh semangat menjawab.."ala..ni sbb kt rmh xpakai pencuci muka la ni..nti okey la". Then, aku balik la kat rumah sewa..sampai je rehat jap n mandi....time mandi tue la aku perasan perubahan kat muka, tangan n seluruh badan aku dipenuhi bintik2 merah! oh! my God...terkejut beruk aku...time tue mmg takut sangat2....lepas je mandi, aku call my lovely mom..n kne siasat utk mengenalpasti penyakit apakah ini...my mom tny satu per satu soalan..1. badan sakit x? 2. bintik2 mula perasan dari mane 3. gatal2 x? n byk lg la soalan yg my mom ajukan..aku citer ler dari mula2 sampai akhir...kesimpulannya, my mom ckp demam campak...aku pon agak demam campak jgk sbb seumur hidup aku xpernah kne..hihi...mlm tue jgk aku terus ke klinik utk dptkan pengesahan dari yang lebih pakar..jumpe je doktor, doktor pon sahkan demam campak jugak...dapat ler mc 2hari..aku balik dengan bdn yg lemah..2hari mc xbyk keje aku blh bt sbb 1bdn sakit2,lenguh2...time nak bangun dari tdo tue la time paling menyakitkan...punye la susah nak angkat bdn..2hari lepas tue aku g klinik lagi utk check up..then doktor bagi lg 2hari mc lepas check bdn aku...n now bintik2 tue semakin hilang n bdn aku pon semakin okey...tp still lagi sakit2 ble duduk lame sgt...aku pon pelik kenapa bdn jadi sakit ble demam campak..huhuhu...akhir kata semoga aku sihat walafiat seperti biase secepat mungkin....amin....;) Salam....

No comments:

Post a Comment